mgr Kamila Marcinowska – psycholog kliniczny, logopeda, pedagog. Autorka programu Zintegrowanej Terapii Jąkania łączącego doświadczenie własne jako osoby jąkającej się oraz elementy z zakresu logopedii i psychologii, w tym dialogu motywującego, radzenie sobie z lękiem, elementy pracy z ciałem oraz techniki upłynniających mowę. Czujny obserwator nowości naukowych z zakresu terapii niepłynności mowy. W okresie studiów logopedycznych na Uniwersytecie Warszawskim uczestniczyła jako praktykantka w terapii prowadzonej przez dr. Krzysztofa Szamburskiego oraz innych specjalistów terapii jąkania w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „TOP”. Pod kierunkiem dr. Krzysztofa Szamburskiego napisała bardzo dobrze ocenioną pracę „Niepłynność mowy u dzieci w wieku przedszkolnym; niwelowanie objawów poprzez oddziaływanie w środowisku naturalnym dziecka”. Poszerzając wiedzę i zakres terapeutyczny w pracy z osobami jąkającymi się ukończyła Warsztaty naukowo-szkoleniowe – I i II stopień: „Diagnoza i terapia jąkania i innych zaburzeń płynności mówienia z uwzględnieniem konsekwentnej współpracy z rodziną”prowadzone przez dr. Mieczysława Chęćka, warsztat „Terapia dziecka z mutyzmem selektywnym/wybiórczym” oraz szkolenie „Terapia Poznawczo-Behawioralna Dzieci i Młodzieży”. Na co dzień prowadzi prywatną praktykę psycho-logopedyczną oraz pracuje jako psycholog w Szkole Podstawowej w Józefinie. Prywatnie – żona Krzysztofa i mama Magdaleny. W czasie wolnym interesuje się ikonopisarstwem oraz dogoterapią.
Konsultacje prowadzi w bezpiecznej, przyjaznej atmosferze, dbając również o to, aby wytyczony cel był realizowany w momencie gdy jest gotowość na zmianę. Dlatego dużą wagę przywiązuje do budowania podstaw oraz przekazania szerokiego spektrum dostępnych metod terapeutycznych w celu zindywidualizowania terapii.
W swojej pracy kieruje się zasadami Kodeksu Etyczno-Zawodowego Psychologa oraz Logopedy.
Kwalifikacje zawodowe:
Uczestniczyła, między innymi, w szkoleniach i warsztatach:
2016 | Terapia Poznawczo-Behawioralna Dzieci i Młodzieży
2016 | Dialog Motywujący w pracy z klientem niezmotywowanym do zmiany
2016 | Jak budować więzi dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej
2015 | Samouszkadzanie i zachowania autoagresywne u dzieci i młodzieży
2015 | Szkoła dla Rodziców i Wychowawców - warsztaty dla trenerów
2009 | Depresja jak ją poznać i zrozumieć
2009 | Neuropsychologia kliniczna
2009 | Terapia krótkoterminowa skoncentrowana na rozwiązaniach
2008 | Przeciwdziałanie przemocy interpersonalnej – rozpoznanie i strategie postępowania
2009 | Interwencja wobec osób uzależnionych od alkoholu
2009 | Przestępstwa seksualne jako przedmiot pomocy psychologicznej
2006 | Psychologia sekt
W okresie studiów uczestniczyła jako praktykantka w terapii prowadzonej przez dr. Krzysztofa Szamburskiego oraz innych specjalistów terapii jąkania w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno Pedagogicznej "TOP" .
Pod kierunkiem dr. Krzysztofa Szamburskiego napisała ocenioną bardzo dobrze pracę "Niepłynność mowy u dzieci w wieku przedszkolnym niwelowanie objawów poprzez oddziaływanie w środowisku naturalnym dziecka".
Poszerzając wiedzę i zakres terapeutyczny w pracy z osobami jąkającymi się ukończyła WARSZTATY NAUKOWO - SZKOLENIOWE – I i II STOPIEŃ
DIAGNOZA I TERAPIA JĄKANIA I INNYCH ZABURZEŃ PŁYNNOŚCI MÓWIENIA Z UWZGLĘDNIENIEM KONSEKWENTNEJ WSPÓŁPRACY Z RODZINĄ prowadzone przez dr. Mieczysława Chęćka.
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |